Påsk

Påsk, igen. Som varje helgdag har man sett fram emot att fira med familjen och inser ganska snabbt och smärtfullt att det inte spelar någon roll att denna helgen kallas påsk, man är ändå samma familj. Jag och min familj tål inte att jag är hemma mycket. Jag förstår inte varför, men det blir alltid så efter ett tag. Brorsan kan låsa in sig på sitt rum hela dagar utan att det gör något men om Ebba inte är duktig och hjälper till blir det genast dålig stämning. Kanske har det att göra med att jag är den enda som känner av den dåliga stämningen. Försökte hjälpa till med matlagning, men eftersom jag inte hade gått ut med hunden  "behövde" jag inte hjälpa till nu heller... Nehepp. Då går jag väl och sätter mig i mitt rum och bloggar lite...
Vet inte hur jag skulle bete mig för att göra rätt. Men eftersom jag är hemma så lite tycker jag att det är min rätt att få njuta av den tiden då jag är hemma. Därför tänker jag nu gå ner till Mamma och fråga om jag inte ändå kan göra något rätt.
Bara för att någon är på dåligt humör behöver ju inte alla bli det.

Förvrigt har jag promenerat två och en halv timme med min underbara (framtida regissör-) vännina Chantal. Det var skönt att få prata lite med henne. Det var längesen.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Glad Påsk min vän!! kramar om hoppas du ändå kunde ha en ledig och skön påsk. et precis om det där med familjen... men man får komma ihåg att man älskar dem och - precis som du gjorde - se förbi det och hjälpa till iaf!! vuxenpoäng där, Ebba =)

2009-04-14 @ 00:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback