Tankar i solen

Det är mycket lättare att tänka fina tankar och få ner dem på papper i form av dikter eller låtar när solen är på väg att gå ner. Mitt på dagen, när allt är ljust och fint och trevligt så har man bara en massa trötta och trevliga tankar. Inget djupt, melankolist, allvarligt eller världsomvälvande. Vi får helt enkelt vänta till ikväll med stora tankar.

Under tiden tar jag och sätter mig i solen igen och läser om dödlig och levande teater enligt Peter Brooks, och ser om jag möjligen kan få lite fräknar igen. Här har det verkligen blivit sommar på nolltid nu. Underbart!

Hoppas jag kan hitta någon som cyklar in till stan och käkar glass med mig också... Nåväl, dagen är ju bara barnet. En joggingrunda borde man också hinna med...

Sol är i alla fall bra och bikinin passar än=) Jajjemänn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback