Åh underbara sommar

Underbara sommar, så lätt, så vacker och så flyktig.

Jag vaknade strax efter 5 imorse efter ca 2 och en halv timmes orolig sömn och kunde inte somna om. Låg kvar och läste Marian Keyes anekdoter om gratisprover och modevisningar tills jag kl.8.30 bestämde mig för att gå upp, få saker och ting gjorda, och istället unna mig lite vila i eftermiddag innan jobbet.
Jag duschade och lagade lite proteinrik frukost bestående av stekta ägg, mosade kidneybönor, gröna ärter och valnötsbröd. Avrundat med en kopp riktigt gott kaffe och utspädd apelsinjuice. Givetvis avnjöts denna gedigna måltid ute i morgonsolen som redan värmer så pass att jag sitter i shorts och bikiniöverdel och steker sen klockan 9. Mmmm, det, mina vänner, är äkta livskvalité!
Det enda jag saknar riktigt mycket i det läget är havet. Ja, till och med mer än J... Vilket nog mest beror på att jag har en sån stark naturlig koppling till havet som gör att det ger mig styrka och ro på ett övernaturligt sätt. Har under många års tid byggt upp ett starkt beroende till havet. Framförallt Öresund. Måste förbi i Helsingborg i höst, det går inte annorlunda...

Jag har till och med lyckats skriva en lista med allt som jag behöver inhandla inför måndag.
Bl.a. innehåller listan: shampoo, balsam, tvål, hårspray, hårskum, hårsnoddar, spännen, ev. hårnät, solkräm, plastmappar, strumpor, vanliga bekväma! skor, jeans, trosor, vitaminer, magnesium/calciumtabletter, baspulver, balettskor av tyg, balettstrumpbyxor i rosa eller vitt, karaktärsskor med hög klack, steppskor i storlek 39, balettbody, linser.
Om man skriver sakerna över varann så blir listan ganska lång. Tar det jag orkar och hinner med idag, sen vila, sen jobb, sen Beas födelsedag (blir väl en flaska vin på allmän plats=), sen sova och imorgon ska resten inhandlas, fest på kvällen, lördag jobb 12-16 och 21-02, söndag vilo- och städdag med en fin semesteravslutning i form av open-air-bio Abrazos Rotos.
Min sommar har varit intensiv och bra. Det har hänt mycket som jag inte hade räknat med, har lärt känna fina människor som kommit att betyda mycket och hunnit njuta en hel del trots allt jobb.

Ut i sommaren med er, sitt inte där framför datorn och glo! Det kan ni göra när det regnar=)

Jajjemänn!

Å förresten: Örebroare, kom på It's SÅ på Conventum 26/9 Studenternas årshögtid. Jag kommer i alla fall vara där! Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback