Lavendel

Efter en lång, intensiv och krävande dag är jag äntligen hemma och badar fötterna i en svalt vatten med lavendeldoft... Alla ömma kroppsdelar - axlar, lår, vader, fötter, armar, nacke - är insmorda med lavendelolja. Jag är så sjukt trött och har så ont överallt.

Smärtan beror på de senaste dagarnas träning, fem timmar har det varit hittills på tre dagar. Med tanke på att jag förra skolåret hade 7 timmar på en hel vecka och jag idag dessutom hade modern dans första gången, vilket var helt sjukt tufft! Och roligt! Nåt jag saknat väldigt det senaste året. Mycket "känn golvet", "sjunka ner i marken", "andas ner i tårna", mycket ovanliga rörelser och mycket på golvet. Sjukt roligt, men nu kan jag knappt röra mig. Imorgon är det balett och jazz så vitt jag vet och på fredag step och balett, med andra ord 5 timmar kvar... Det var längesen jag hade sån träningsvärk. Men det känns bra på sätt och vis.

Nu ska jag sova och imorgon ska jag fundera vidare på huruvida jag ska skriva nåt SMS till J eller inte... Har fått tips om att inte skriva på ett tag för att göra mig lite mer svårtillgänglig. Killar blir (enligt killar) tydligen mer intresserade när tjejerna tar avstånd... Men jag är så rädd att han inte funkar så... Usch...
Nåväl, de nästa tre veckorna kommer gå fort om det fortsätter som det är nu. Det blir bra.

Det bästa av allt är blockkursen i Commedia dell Arte. Jag älskar det. Teater på riktigt. Äntligen!
Jag lär mig massor. Det gör resten av livet lite lättare.

Som sagt, sova. Recovering är en viktig del i styrkeuppbyggnaden. Tror visserligen att jag skulle behöva fler timmar sömn, jag får helt enkelt gå och lägga mig tidigare imorgon... Det finns en lösning för allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback