VIP

Idag var jag på min första fotbollsmatch i Bern med BSC-Young Boys. Som VIP. Det var vår belöning för att vi jobbar så bra Meli och jag. Vi åt gott och mycket (förrätts-, huvudrätts- och efterrättsbuffé... mmm...,) såg en helt okej match (vi missade de båda målen i 47:e och 53:e minuten eftersom vi fortfarande höll på med efterrätten då...), och såg alla spelarna på nära håll. Schweiziska Årets Spelare 2008, Seydou Doumbia, flörtade till och med med oss... Ojojoj...

Försöker jag förbereda mig för veckan som kommer. Ska tvätta träningskläderna och sen gå och lägga mig. Tänkte försöka hinna med ett dopp i floden innan skolan imorgon (är ledig på förmiddagen som vanligt på måndagar) sen är det dans med mina nya höga karaktärsskor som gäller och fyra timmar Commedia Dell'Arte. Tisdag blir en jättelång dag. Tre timmar dansträning på morgonen sen skådespel till sju, sen ska jag prova på den öppna träningen som stadsteaterns unga teaterförening erbjuder. Ska bli spännande att se hur det blir...
På onsdag är det bandrep efter skolan, på torsdag jobb, på fredag... just det, på fredag ska jag på shiatsuterapi, på lördag jobb och på söndag är jag ledig... Sen är det inte ens en hel vecka kvar tills J kommer tillbaka. Känns konstigt. Jag vet ju egentligen inte ens vem han är... Jag vet inte hur det kommer bli när han kommer tillbaka. Jag vet inte ens om jag saknar honom, det hela känns så overkligt. När han skickar SMS blir jag glad och helt plötsligt är allt perfekt, men jag vet inte om jag blir så glad för att det är han som skriver eller om det bara i största allmänhet är för att nån skriver att han saknar mig... Ingen aning. Men sakta och säkert börjar jag bli lite panisk... Det är så lätt att gå runt och säga att å, det tar en hel månad tills han kommer tillbaka... Men nu börjar det närma sig, nu är det inte så många dagar kvar... Och i mitt huvud dyker en massa frågor upp...: Ska jag hämta honom vid flygplatsen? Kommer vi överhuvudtaget hinna träffas nåt innan jag ska iväg igen? Jag jobbar 12-15 och 17-22 dagen efter han kommer tillbaka... Sen ska han flytta, sen har jag projektvecka och sen drar jag norrut på självfinningsresa... Åååh, eBbA, sluta fundera! Det lönar sig inte!

Så, nu ner i tvättstugan, sen i säng... Eller förresten, jag kanske ska kolla på Gothika lite till. Den filmen är fruktansvärd. Hemsk. Men Halle Berry och Penelope Cruz spelar så sjukt bra. Jag vill också bli så duktig som dem!

Kommentarer
Postat av: Susanne i Örebro

Hej vännen...låter som du har ett gott liv trots så mkt i görningen, eller kanske ju st därför =) Hoppas allt löser sig med J och att han är allt du vill, du förtjänar kärlek om någon. Vill att du går in och läser mitt senaste inlägg (minst) och ser om du kan lista ut vad som är på g...hihi KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback