Nytvättat hår och det där som svider så i hjärtat...

Längtan och saknad! Det gör mig tokig! Jag får mejl efter mejl från Örebrospexet (förövrigt världens bästa spex trots att jag inte är med där längre), det är provfester, produktionshelger och fester, och möten och planeringar och fika och provföreställning och affischering och snart är det premiär. På Hjalmar Bergman teatern! Den 13.mars! om tre veckor! och jag har inte råd att köpa en flygbiljett och ta mig upp för jag måste spara för att kunna betala intagningsproven och resorna till Hamburg och Wien i vår.
Ingen som har vunnit några lusentappar och eller känner någon som har och som vill sponsra en resa till mina kära i Öret? Snälla?!?!?

Jag sitter här med nytvättat hår. Jag hatar det. Usch för nytvättat hår. Det är så lent och flygigt och konsigt, det klibbar i ansiktet och hänger ner helt slätt. Gaaa! Men det känns så onödigt att tvätta håret när man ska smeta in skum i det, sen tova till det med tuperingskam och dessutom spraya en halv flaska hårspray över det. Men men, jag är helt enkelt tjej och jag har långt hår och jag vill ha långt hår och det är fint när det är fullt med hårspray och klet och tovor. Så det får helt enkelt duga.

Nu ropar Brorsan om självbakta semlor. I alla fall en liten tröst och en gnutta Sverige här i den eviga vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback