Tack!

Tack för fina vänner som skriver vackra kommentarer och finns där trots distans!

Jag försöker hitta och se det som finns i livet och som är värt att vara tacksam för. Oavsett vart man nu bestämmer sig att dessa gåvor kommer ifrån. Att vara tacksam är alltid en bra hållning.
Jag är tacksam för att jag har råd att ta extra sångundervisning.
Något har hänt med min röst. Den har vuxit, jag lär känna den mer och mer och litar på den mer och mer också. Någonstans har nån knut gått upp. Maria, min lärare, frågade om jag var kär. No, no. Nix kär. Men målinriktad. Den förändringen är jag tacksam för.
Elayne tror att jag kommer må bättre på actinglektionerna när vi börjar jobba mer med text. Hon märker att jag inte känner mig utmanad nu. Jag behöver mer att bita i.
Ken, korepetitorn, gav mig en bra feedback. Mycket kvar att jobba på, givetvis, man är ju aldrig klar, men jag har gjort bra ifrån mig hittills.
Jag funderar på andra skolor. Samma utbildning men lite mer för lite mindre pengar. Tre auditions på G i vår. Hamburg och Wien. Det känns riktigt spännande och ger motivation att kämpa på i skolan extra mycket fastän man inte blir pushad. Det händer en del när man har ett mål.
Den 9. maj ska vi ha vår show igen. Känns sådär, men det är alltid bra att stå på scen. Också värt att vara tacksam för.
Mina eksem har nästan försvunnit helt. Ärren sitter kvar och huden är torr och ful, men eksemen är borta och det är jag extremt tacksam för!
Igår tog jag med Mimi på restaurang i Bern. Vi åt italienskt och drack rödvin och pratade och drack kaffe och grappa. Det var precis vad hon behövde och jag njöt av hennes sällskap. Märkte efteråt hur viktigt det är att vara behövd och hur gott det gör en själv att kunna ge någon tröst som betyder mycket för en. Jag lyckades göra rätt fastän jag kände mig så tafatt när jag fick reda på vad det var som hade hänt. Vad säger man till någon som mist en vän?
Jag är tacksam att hon och jag kommer så bra överens.
Jag är tacksam att det inte gör mig så mycket längre att M inte hör av sig.

Det enda jag saknar i mitt liv nu är Sverige, ordning och någon som ligger brevid mig i sängen och håller om mig.

Men jag har så mycket att vara tacksam för.

"It will turn out well."
"How?"
"I don't know, it's a mystery."

Shakespear in Love är en film vars poetiska värde jag alltid underskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback