Nyårslöften

Det skulle bli ett så långt och komplicerat inlägg om jag skulle försöka summera 2008. Det året som skulle bli mitt år och som började med ångest och ånger och slutade med jobb i kylan. Jag kan ta det viktigaste kortfattat:
-Jag flyttade ifrån Örebro. Vilket inte bara innebar att flytta ifrån en stad utan även massa väldigt goda vänner och ett liv som jag älskade, med spex, fest, overall, plugg, korridor och vänner kring hörnet. Det innebar även att flytta hem till Mamma och Pappa igen. Hem till mitt gamla liv som jag med mycket möda hade gjort mig av med. Jag lyckades ta med nya Ebba till Schweiz utan att halka tillbaka i alltför många gamla dåliga mönster.
-Jag började jobba. Jag hade två av mitt livs värsta månader på i gamla stan och sa upp mig precis innan jag skulle gått in i en depression. Jag fick kontorsjobb, sen jobbade jag i stadion när det var EM och började på en nyöppnad restaurang mitt i stan.
-Jag kom in på Swiss Musical Academy och lyckades till och med komma på en plan b ifall detta inte skulle hålla.
-Sommaren tillbringades på vilt och obesvärat ungdomssätt, fest, konserter, bada, njuta.
-Jag har stått på scen igen.
-Jag har fått mindre eksem på händerna men fler på resten av kroppen.
-Jag har varit riktigt sjuk två gånger.
-Jag har gått ner 5kg i vikt och ett nummer i klädstorlek.
-Jag är kär.

Nu till det nya året. Det här kommer också bli ett storartat år. Kanske inte med riktigt lika många och lika stora förändringar som det förra men ändå stort och tufft. Här är mina nyårslöften:
-Jag ska bygga upp ett repertoar med koreografier, låtar och texter inför auditions 2010.
-Jag ska klara en perfekt piruett till slutet av terminen. dvs juli.
-Jag ska ta körkort.
-Jag ska bli bättre på gitarr, vill kunna kompa mig själv på scen.
-Jag ska bli så bra så att det verkligen lönar sig att fortsätta på skolan.
-Jag ska till Berlin och hälsa på Chantal.
-Jag ska sluta dricka alkohol när jag går ut och dra ner på sockret så långt jag kan.
-Jag vill komma underfund med vad det är jag får eksemen av.

Okej, det är mycket, men det mesta är faktiskt ganska realistiskt.
Gott nytt år! Hoppas det blir ett riktigt bra 2009 för er alla!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback