Jag gör musik. Och softar. Och kollar på film...

Jag sjunger och jag skriver låtar. Jag gör musik.
Det är bra. Det är riktigt bra. Och det är skönt. Jag mår bra av det. Jag får vara kreativ.
Och så får jag leka huvudperson eftersom jag är frontkvinna i ett band som annars bara består av 3 underbara begåvade killar. Riktigt gött...
Men jag skriver och sjunger bara om kärlek. Jag förstår inte det. Jag försöker skriva om annat, politik, sommaren, vänner, musiken, men det slutar alltid med att jag hamnar i en lycklig eller ledsam kärlekshistoria. Antingen har han lämnat mig, eller jag har lämnat honom, eller så har vi just träffats, eller så älskar han någon annan, eller så vill jag ha någon annan, elelr så passar det inte, eller så vågar vi inte ta steget mot varandra, eller så är han död...
Helt plötsligt blir man medveten om hur vikigt det ändå är det där med tvåsamhet och kärlek i ens life och mind så att säga.

På tal om band och bra så gjorde jag en annan riktigt skön och soft grej idag som jag mår bra av. Jag tog med mig tre klasskamrater, köpte öl, chips och vattenmelon, så satte vi oss nere vid floden Aare och njöt av eftermiddagssolen. Såååå himla perfekt! Precis det vi behövde.

Igår på jobbet försökte R flörta med mig som vanligt. Och senare på kvällen när vi var klara och gick och lämnade smutstvätt på GutGelaunt,  baren där jag också brukar jobba (hör till samma kedja), uppstod en nästan läskig situation. R var lite småsur på mig redan från början för att jag berättade att det kanske blir Hamburg för mig nästa höst. Han verkade jättebesviken... I alla fall så höll de två bartenderna som  jag brukar jobba med (två killar i 27-årsåldern, lite flashigare och coolare och roligare än R) på att stänga baren, så vi lämnade tvätten till dem. De skojade och höll på med både mig och R, men så kom små sting från alla tre sidorna, som t.ex. Ebba, jag kan inte vara kompis med dig på facebook och du umgås med den där (givetvis på skoj men med en underton som fick mig att rysa), det var så nära på gränsen hela tiden. Värsta tuppkampen. Och jag kornet de bråkar om... Usch. Det var inte roligt. Framförallt eftersom jag kommer jobba massor mer med R men gillar de andra killarna mycket mer...
I-landsproblem när det är som värst...

Nej, värre är i-landsproblemen när man inte kan bestämma sig vilken sex-pack öl som är kallast i kylen...;-D


Vilken värld vi lever i...


Apropos ingenting: Här dagens citat. Från filmen Philadelphia Story (det måste vara en av de absolut bästa filmer som någonsin gjorts ren skådespelsmässigt...): "I´m going crazy... I´m standing here straight on my two hands and I´m going crazy."

Filmen är full av såna underbara citat! "Put me in your pocket, Mike!"


Kommentarer
Postat av: Suzy

hehe...okej, jag tror nog, eller iaf vill tro att "mina" kändiskillar tillhör den första kategorin... fick till på köpet höra att snyggingen är syssling med en kompis till mig - snacka om liten värld =)

Postat av: Suzy

haha....tuppkamp, jag läste tuppkamm...jag fattade inte ngt....så kan det gå. hoppas det löser sig med vänskapsrelationerna...miss u girl

2009-06-02 @ 23:58:10
URL: http://konungadotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback