Sommaren är här...

...och med den hösnuva, spöregn och åskoväder. Och förkylning!
Jag har nu varit av med min röst i två veckor... På fredag ska jag sjunga en duett  med Lukas, då måste den vara tillbaka och om två veckor är det tentor i sång och skådespel, då MÅSTE den definitivt vara tillbaka...
From nästa vecka ska jag jobba stängning två dagar i veckan och ha ansvar så att det blir låst och allt är som det ska... Usch, ansvar...
Därför ska jag nu tända några doftljus, skölja mina stenar så att de får tillbaka sin energi, spela lite mahjong på freegames.com, sen soooova.
Jag tar det lugnt och tar avstånd denna veckan. Lika mycket som jag förra veckan ständigt ville umgås och träffa folk (i synnerhet en viss manlig varelse) vill jag nu bara ha lugn och ro och tid för mig själv, måste komma ifatt mina egna känslor. Definitivt besked om Hamburg har lovats för denna vecka. Skolledningen måste besluta om det verkligen är ok att jag hoppar på utbildningen i andra året...

En vacker dag kommer även jag hitta min plats i den här världen. Men just nu är jag på resande fot genom erfarenheterna och växer och lär med varje steg jag tar... Ibland trampar jag jäkligt snett, sen hamnar jag i nån klurig situation och får se till att komma ur knipan på ett skoningsfullt sätt... Usch, otäckt...

Gud vilka flummiga inlägg jag skriver... Hemskt. Fastän hjärnan och hjärtat är så fullt av en massa tankar och längtan och iver...

Längtan: bort och efter mina fina människor norrut, som jag nästan håller på att tappa kontakten till eftersom jag är en sån dålig människa...
Iver: att lära mig mer, bli bättre och större och snabbare och snyggare...

Nä, nu får det räcka... Det lär bli lite paus här tills jag kan bilda hela meningar igen...

Jag saknar er, mina fina vänner, jättemycket! Jag önskar jag kunde vara med på spexsommarfester, sommarlovsgrillpartyn, förfester, utgång, mys... Allt som vi brukade syssla med...
Jag önskar jag hade en lite lugnare själ som kunde få ro och stanna på ett ställe längre än två år utan att sluta andas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback