"Chlyklass" schweizisk HipHop/Rap på allra högsta nivå

Det är så sjukt härligt med bra konserter. Sådana kvällar då man får mer för pengarna än man skulle trott, då man känner sig förbunden med de som står på scen för att man vet att de sliter minst lika hårt som man själv, när man beundrar deras glädje och utstrålning och autencitet och förmågan att få Berns största konsertlokal utsåld och att gunga med. Då det bubblar i kroppen och känns alldeles varmt kring hjärtat för basen som surrar genom benen är så jäkla skön och texterna har djup och grovhet och killarna däruppe är visserligen inte särskilt snygga, men jäääkligt duktiga på det de gör.

Snackade med förbandet efteråt. Makalöst härliga killar. Öppna, utåtriktade, glada, snälla... Inga gangstas där inte... Bara killar med djup som genom rappen hittat ett sätt att ge uttryck för sina tankar, sin ilska, sina frustrationer, sitt emotionella djup, sin annorlundahet, sin kärlek till konst, språk och poesi. Så underbart! Inte mindre härligt så klart när de efter att ha frågat vad man själv sysslar med fattar att man också är musik och konstskapande börjar snacka sånt med en. När vi stod ute en gång för att min kompis ville röka (och lokalen vi  var i är den enda rökfria i Bern än så länge) och jag förlorade mig i nån låt och stod och nynnade utan att vara medveten om det, kom en av killarna som stått på scen innan och började helt spontant beatboxa. Freestyle när det är som mest skrämmande och samtidigt som roligast!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

And now to something completely different (bara för att få med ett Montypyton citat här också): Bearbetade lite bilder Pappa tog för några veckor sen i skolan när vi hade öppet hus.
Så får ni i alla fall en chans att se hur jag ser ut en tisdagmorgon på en jazzlektion... Det har hänt en del så där gällande kroppsbyggnad och sånt. Men glöm ändå inte: it's work in progress...
Enjoy!

 Crunches. Jajjemänn. Sean står på mina fötter för att göra det lite extra svårt...

Frontkicks. Inte precis det lättaste ska ni veta.
Egentligen ska benet upp till näsan...

 Glissées...   Tendues...

 Pullback i diagonalen

Plié andra position...

                                    En vacker dag kanske jag blir dansare ändå...;-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Fiina Ebba! :D Jag vill också vara med! :D Kramar

Postat av: din kusin

ååh ebba! du ser verkligen konsentrerad ut, skit bra! jag skulle verkligen vilja se dig nån gång nu! hoppas du har det bra. hihi p.s det är jätte kul att läs din blogg. kramar från emmi

2009-03-25 @ 23:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback