Man är inte mer vidskeplig än man gör sig

Jag har tagit en mineralvattenflaska och satt på lappar med ord som styrka, kärlek, tilltro, energi, pepp, fokus... Det var min chef som tipsade mig om att man kunde göra så. Vattnet anses ha en budbärarfunktion. Det tar upp orden och sen dricker man dem så man får i sig just energi, pepp, tilltro, kärlek och fokus. Det är klart att det bara funkar om man tror på det. Jag tycker det är en bra bild. Jag föreställer mig att vattnet verkligen innehåller det jag skrivit på lapparna och ser bildligt framför mig hur det strömmar in i min kropp.
Ungefär som när man ger lugnet och stressen varsin färg och sen tänker sig att man andas ut stressen i till exempel grått och in lugnet i ljusgult... Det hjälper.
Det hjälper också att lyssna på Greis och Timbuktu. (peut importe ce que je veux, l'important c'est que je le fasse) (det löser sig)
Det hjälper också att ta fram mitt mantra på nytt (jag är vacker, jag är stark, jag ska inta okänd mark).
Det hjälper konstigt nog också att titta igenom alla mina bilder på fb och inse att det har hänt mycket på kort tid, åt ett bra håll.

Min vecka fram till Wien blir kort och intensiv.

Tror att det ordet jag använder mest på min blogg förutom sjukt, otroligt och och, är intensivt.

Allra senast kommer ni höra från mig när det är över, det lovar jag.

Kramar om alla som vill bli omkramade!!

pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback