Mycket i huvudet

Jag skulle så gärna vilja skriva om allt det som surrar runt i huvudet. Få ner det på papper, eller åtminstone en bildskärm, få struktur på det hela... Men det går liksom inte, jag lyckas inte sätta ord på det. Jag har nu fått inspelningarna på låtarna jag ska lära mig. Hoppas på att få noterna på torsdag, men nu kan jag i alla fall komma in i det lite...
Det pirrar i magen hela tiden. Inte som när man är kär, men som när något stort stundar.
Det här är stort, för mig, i min värld. Riktigt riktigt stort.
2009 har börjat bra och intensivt, jag hoppas det kommer fortsätta så. Mycket händer i alla fall hela tiden. Jag känner varje dag hur jag utvecklas mer och mer, hur jag drivs framåt av någon magisk kraft som fyller mig med längtan och ambition. Jag vill mer! Jag vill komma långt!
Samtidigt som jag ger allt inför auditions fylls jag av en längtan att få träffa och umgås med alla de människorna som betyder mycket för mig! Jag saknar mina vänner i Sverige, jag saknar mina bästisar som är lika upptagna som jag, jag saknar mina polare som är ute och festar, jag saknar mina nästkusiner och kusiner och ser jättemycket fram emot att Farmor och Farfar kommer och hälsar på i påsk! Jag tar kontakt med gamla vänner och de känns viktigare än någonsinn fastän jag egentligen inte har tid! Jag längtar så efter kärlek, ömhet, vänskap, mys... En axel att luta huvudet mot, någon som masserar min ömma nacke... Någon som bara är där och ger mig en puss på kinden och säger att jag är bäst... Det vore skönt att ha nu. Men men, man kan inte förvänta sig att någon är beredd att ge när man själv bara vill ta!
Mitt mål är inom synhåll, jag har en så tydlig fokus, men jag vet inte hur jag ska ta mig dit. Jag har aldrig gått den här vägen förut, det finns inga skyltar, ingen gps, inte ens en karta... Men om jag blundar så kanske mitt hjärta pekar...

Nu är det en månad kvar till audition för Performing Arts Studios Vienna. Gaaaaaah!!!! Sååå spännande!
Hoppas jag får sova några timmar ändå...:-S

Kommentarer
Postat av: Pia

Hejjahejja, kramar till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback