Jag längtar

Ibland längtar jag efter tider som flytt... Ibland när jag hör någon låt, eller ser någon människa, eller en solnedgång, eller en film, eller en bild, eller känner en viss parfym... Nåt litet bara som påminner mig om någon period då jag var lycklig,,,

Ibland längtar jag framåt i tiden... Jag längtar till när jag flyttar hemifrån igen, eller till sommarlovet, eller till jag flyttar utomlands, eller till när jag blir kär igen, eller till när jag gifter mig, får barn, eller till när jag tar körkort, eller till när jag får pengar för att stå på scen, eller till jag måste betala min hyra med ingenting för att jag inte fått min gage än, eller till när jag får mitt första stora riktiga engagemang och blir stenrik...

Ibland längtar jag bara efter lugn och ro, ibland längtar jag efter mer action och puls, ibland längtar jag efter lite närhet, ibland längtar jag efter att vara ensam, ibland längtar jag efter sol, ibland efter regn, ibland efter havet, ibland efter bergen, ibland längtar jag hem och ibland längtar jag efter ett annat hem...

Poängen är att jag verkligen alltid längtar. Oavsett vilken situation jag är i finns det alltid något jag längtar efter. Detta innebär dock INTE! att jag inte vore nöjd med min situation eller skulle trivas med människorna omkring mig eller nåt. Jag njuter av det jag gör även om jag samtidigt längtar efter något annat...

Ikväll käkade vi Pizza. Jag och alla mina pojkar. Jag längtade efter en kopp varm choklad, efter ett samtal med bara en av killarna, en kram och en filt. Fastän kvällen var super. God pizza, härligt sällskap, underbar kväll, gott  vin.

Jag är en längtans människa. Jag sitter även så i tåget att jag tittar bakåt. Då ser man allt när man redan åkt förbi det....

Kommentarer
Postat av: Suzy

låter som du är rätt mänsklig tycker jag kramar om jag längtar till den dag då jag får vip-inbjudan till din premiärföreställnig där du har huvudrollen....hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback