Stageschool i Hamburg

Denna helgen har jag varit på en workshop för Stageschool Hamburg i Zürich. Stageschool är en scenskola för dans, sång och teater i musicalkombination. De organiserar workshops i hela Tyskland och Zürich. Workshopsen fungerar även som intagningsprov om man vill det. Jag gjorde workshopen inte som intagningsprov. Egentligen.
I morse fick vi info om skolan, hur undervisningen ser ut, hur arbetsmöjligheterna i Hamburg ser ut. Jag blev väldigt sugen och när workshopledaren berättade att man kunde låta workshopen gälla som intagningsprov till ett senare tillfälle kunde jag inte låta bli och sa att jag var intresserad att eventuellt börja 2010.
Efter vår lilla presentation i eftermiddags av det vi hade jobbat på fick alla feedback och några kontrakt för skolan delades ut. Fyra stycken. Jag fick ett av dem.
Jag hade inte ens betalat intagningsprovsavgiften. Ändå hade de redan skrivit ut kontraktet igår.
Jag är helt överrumplad, jag hade inte alls trott att det skulle kunna hända. Att ytterligare en skola skulle komma in i bilden på allvar och framförallt att jag skulle få kontrakt så här utan nån större allvar bakom det jag gjort i helgen. Jag ville bara lära mig så mycket som möjligt. Nu står jag här med ett kontrakt för en skola som jag förut var helt emot och dessutom inte räknade med att komma in på. Nu har jag en lärorik, spännande och rolig helg bakom mig, jag har hört en massa bra och spännande om skolan och jag är riktigt sugen att gå där. Där finns dock en massa men. Skolan tar in 80 elever per år, det kostar inte mycket mindre än i Bern, jag skulle först kunna börja 2010, den har ryktet att ha stora klasser där få elever får nån feedback. Samtidigt händer en massa nytt och jag behöver nytt. Jag tror att jag med kombinaion av SMA och Stageschool 2 och 3 år (sammanlagt fem år) kab komma riktigt långt och vara en av de som får engagement över skolan. Ändå består samma problem som ständigt, det drar ut på utbildningstiden och jag är gammal sen när jag är klar... Jag är glad och känner mig bekräftad men ändå dyker tviveld upp i dörren.
Det kanske blir längre utbildning ändå... Det får vi se...=)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ohh! Spännande spännande, alltid kul med fler valmöjligheter! Vad kul för dig! :D Kramar!

Postat av: Suzy

wow...vå häftigt!! grattis kramar om men vad innebär det rent praktiskt? att du är klar för att börja när du vill eller?

2009-05-18 @ 10:51:32
URL: http://konungadotter.blogg.se/
Postat av: Mattias

Fräckt. jävligt fräckt. Det är när man minst anar det händer! all lycka fröken Ebba! kram

2009-05-19 @ 00:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback