Oh boy

Ååå hå hå KREATIVITET!

Så himla härligt! Det bara strömmar över mig, jag får sån lust att skriva och skriva och skriva. Skulle vilja sitta uppe vid pianot hela natten och skriva låtar och texter och hitta på olika outfits som visar utåt vad jag bär inom mig... Känns som jag ska spricka!!!

En stor del av skulden bär faktiskt Miss Li. Jag blir otroligt glad, motiverad och inspirerad av hennes musik. Hon är så härlig, har så gulliga små texter, fina små melodier, sjukt snygg stil och är helt enkelt så jäkla charmig! Hennes söta runda utseende passar egentligen inte alls till hennes starka röst, men ger ändå härlig spänning...
Jag vill skriva en låt som ger mig samma möjlighet att uttrycka mig om min personlighet som "Miss Li".
Men det är så svårt...

Nåväl, jag får nöja mig med det som strömmar ut mina händer och mitt hjärta istället. Tillåta alla känslor och våga kasta mig in i dem. Det är väl det allt handlar om i slutändan, att ha modet att låta livet kännas. Med risk att falla riktigt långt... Men det gör inget, helt plötsligt kanske man lär sig flyga ändå...
Bara för att ingen lyckats innan betyder det inte att det inte går.

Jag försöker med all kraft tillåta mig själv att vara rädd, att vara vilse bland alla mina planer, att känna mig förlorad och maktlös i mitt liv, att gråta för att det gör ont, att skratta för att det är roligt, att hoppa omkring eller dansa, skutta, skrika, ropa för att jag känner för det.
I grunden är jag verkligen lycklig i mitt liv nu. Jag vet inte ens exakt varför, men jag vet att det å ena sidan är farligt, å andra sidan är det väldigt väldigt skönt och mycket blir enklare.

Jag ska fortsätta gå min egen väg och kämpa för mina egna drömmar och älska och älskas, och såra och såras, och förlåta...

På något sätt blir allting alltid bra. Det vet jag. Och jag blir lycklig om jag får göra egen musik och en av mina stora drömmar är att en gång ge ut en egen skiva... Med min egna musik...=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback