Sångtexterna parar sig...

Mitt hjärta är fullt av låttexter, danssteg, rytmer, glädje och motivation för mitt framtida yrke, längtan efter scenen och semestern, och J.
Emellertid har jag så många låttexter i huvudet att jag inte har plats för något annat och de börjar para och föröka sig...

Jag har ju inte skrivit här på länge, så jag kör en kortkort sammanfattning av vad som hänt, dock inte i kronologisk ordning (mitt huvud funkar inte så...)

- Jag sjöng på en begravning idag vilket innebar att jag haft mitt första engagemang och tjänat pengar med att sjunga för första gången...
- Min fina J har kommit tillbaka från Malaysia där han haft det jättebra. Han är helt underbart gullig och fin och allt känns perfekt och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen för helt plötsligt känns det så jäkla korkat att vilja flytta härifrån... Å andra sidan stöttar han mig i det jag gör och skulle absolut inte vilja att jag stannar i Bern för hans skull. Dessutom har han börjat sin utbildning idag, och det gick bra. Vi får väl se hur det blir. Det känns i alla fall riktigt bra och det känns framförallt som att han är en kille som jag mår bra av. En som ser mig som individ och människa mer än kvinna och kropp, i motsats till många andra. Han tycker jag är fin för att jag är den jag är och jag kan vara mig själv med honom. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Forts. följer=) Å just det, Mamma och Pappa tyckte i alla fall att han var trevlig.
- Mina sångtentor gick bra. Fick bra respons av mina lärare.
- Igår (ja, på en söndag...) började vår projektvecka. Det är därför mitt huvud och hjärta är så fulla av sångtexter, melodier och danssteg. Det är skittufft, men asskoj! Jag älskar det! Det är exakt det här jag vill hålla på med! Jag vill ha långa dagar utan pauser, jag vill tvingas äta en snickers till lunch för att få i mig nåt, jag vill lära mig fyra nya låtar på två dagar inklusive danssteg, jag vill stå framför en jury och få bedömning för det jag presterar, jag vill arbeta hårt med mig själv och komma vidare som konstnär, jag vill i slutändan stå på scen och veta att man får tillbaka allt när man väl står där uppe i ljuset. Så säker har jag sällan varit!
   "There's no people like showpeople they smile when they are low, yesterday they told you you would not go far, that night you opened and there you are, next day on the dressingroom they've hung a star!"

- Min röst är lite sönder igen, har överstrapatserat den igår...
- Nästa vecka åker jag till Sverige. Jaaaaaa! (det betyder även mer än två dagar ledig!)


Ja, i det stora hela mår jag väldigt bra. Allt känns så rätt och bra=)

Men nu måste flickan sova, då kanske hon orkar ännu mer i morgon...

Puss









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback