Nya tag

Om 8 timmar börjar det igen. Allt det som jag valt att göra.
Först balett, sen skådespel, sen jazz och tillslut sång. Allt ens hjärta kan begära!

Såg Fame idag. Den var faktiskt bättre än jag trodde. Eller ja, bra är väl kanske fel ord, men den berörde mig. Mycket. Det är mycket som är liknande för mig som för dessa gymnasieungdomar... Och ändå är det inte alls verkligt det som visas i filmen. Som om någon som inte gått sånglinjen skulle få sjunga på avslutningsproduktionen utan att alla andra elever värjer sig, gör uppståndelse eller börjar mobba henne... Så funkar inte en sån skola. Man unnar inte varandra framgång, i alla fall bara så länge man själv har det bra. Var och en kämpar med alla medel för att själv överleva. Andra knuffar man över bord när man banar sig vägen till kaptensbåset.

Jag ska ta nya tag. Jag ska vidga mina vyer ytterligare. Jag ska återigen satsa allt jag har. Jag kan inte förlora. Det finns inget jag kan förlora som är värt nåt på riktigt.

Igår mejlade jag till en fotograf som söker modeller. Han skrev tillbaka och ville veta mer om mig. Så vi får väl se vad det blir av det. Hade ju varit både bra och kul att ha proffsiga bilder på mig för min sedcard. Det vore även en rolig erfarenhet. Nåväl, vi får väl se=)
Jag har satt upp ett brev som jag ska skicka till Herr Winnerbäck också. Jag översätter några av hans låtar. Det vill jag han ska veta=)

Snart börjar det. Allt det där nya och spännande som kommer varje dag. Men än är det natt. Då ska man sova.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback