Lämna mig ifred!

Jag blir tokig på att folk ständigt frågar mig när jag flyttar, om jag nu hittat en lägenhet, om jag inte är nervös, om jag ens känner nån där, hur länge jag kommer vara borta, hur ofta jag kommer komma tillbaka, hur jag kommer bo, vart exakt jag ska, om jag ser fram emot det... bla bla bla...
Jag vet, det kallas smalltalk. Enligt min polare grundar det enbart i folks intresse i min person. (aaa, eller hur?) Jag tror mer på nyfikenhet, möjligheten att tycka "ts ts ts, borde du inte snart ta tag i det?" eller den bittra faktan att folk har så tråkiga liv att de måste fylla dem med mina planer. Som om mitt liv var nån såpa? Och jag, som bara vill njuta av den tiden jag har kvar här, blir tokigare för var fråga. Jag har inget tålamod kvar att svara...
Vad fan tror dom? Om jag inte hade nån lägenhet igår än, så har jag väl inte nån idag? Och varför är just det så viktigt? Varför inte fråga hur jag mår NU, eller hur jag har det i NUTIDEN? Varför bry sig om ifall jag har en lägenhet i Hamburg än. Hallå, jag flyttar i augusti! Det är precis 1:a juni! Låt mig vara!

Det är inte ont menat, men jag blir tokig: Det går inte en endaste dag utan att jag blir petad på med frågor om Hamburg...

Från alla sidor.

Jag ska börja räkna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback