Kysst av en manlig musa

Att ge allt i varje ögonblick. Det är mitt mål. Det är sättet jag vill leva på. Intensivt. Djupt. Kreativt. Fantastiskt. Ett färgglatt skuggspel. Varje sekund räknas. Varje ögonblick är viktigt. Värdefullt.
Jag lär mig uppskatta min vardag mer och mer. Och jag kommer närmare mitt mål. Oavsett om jag jobbar, dansar, agerar, sjunger, skriver, fikar eller kollar på tv. Jag vill inte göra det halvdant.
Jag låter inte faktan att jag flyttar härifrån om 5 månader hindra mig från att lära känna nya människor. Hur ofta jag än märker och känner att folk distanserar sig på grund av det.
Jag vidgar mina vyer, knyter nya kontakter, försöker tillåta folk att se under min mask, kommunicera öppet.

Jag känner av våren i hela kroppen. Det bubblar och sprätter, snödropparna blommar på sina ställen, temperaturerna har redan klättrat över 10graders-gränsen... Snart kommer den. Snart!

Framtiden är ljus. Jag har solen i ögonen och skuggorna bakom mig. Och om jag snubblar så reser jag mig upp, starkare än någonsin, och kämpar vidare.

Undrar om det finns manliga musor och jag i så fall blivit kysst av en? Vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback