Sjukdom och hat

Jag hatar att vara sjuk! Ledvärk, halsont, huvudvärk, snuva, hosta, feber, trötthet... Men det jag hatar mest är inte lidandet jag utsätts för utan att jag undertiden som jag ligger hemma och inte kan göra annat än sova eller tycka synd om mig själv, missar en massa roliga saker!!! Jag hatar det!
Jag missade bandrepet igår, jag missade modernklassen igår och jag var sur och grinig på jobbet. Idag missade jag två timmar balett, en timme jazz, musikteori och skådespel (dialogarbete) OCH (surast av allt) middag med en jättetrevlig kille som jag sett fram emot sen förra onsdagen! Ingen aning när vi kommer kunna hitta tid att ses nästa gång... Jag blir så arg, för det passar bara inte in i min livsskiss eller min tidsplanering att vara sjuk...
Även om många andra kommer säga och tycka att vadårå du var ju bara sjuk två dagar, bara hemma från allt en dag...! Det är väl ingenting!?! Jo, för mig är det en massa värdefull tid som jag väldigt gärna tillbringat med annat än att hosta slem, ligga vaken pga ledvärk och käka en massa medicin.

Sjukdom och hat är två begrepp som alltid går hand i hand i min värld.

Gaaaaaahh!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback