Jullov

Jag har fortfarande inte förstått det riktigt än, men vi har faktiskt jullov! Tre veckors ledighet! Wow!

Just idag har vi, J som är på besök från Schweiz, och jag, åkt tåg från Hamburg till Helsingborg. Det gick bra bortsett från att det var totalt kaos i Köpenhamn och ingen riktigt visste vem som skulle köra vilket tåg och vart. Det hela skylldes på fordonsbrist och tekniska problem. Nåväl, vi kom i alla fall fram.
Jag hade hunnit glömma hur jobbigt det är att resa tillsammans med någon när man själv är den som känner till det och när ens medresenär dessutom är kille. Han är 5 år äldre än jag, men ändå så sjukt hjälplös ibland. Har inte riktigt tålamod för det egentligen. Men det är okej och det funkar och jag ser det som en bra övning i tålamod och ro. Och oftast är det väldigt mysigt och vi har trevligt.

Tankarna kretsar dock kring en helt annan kille. Det känns så overkligt, samtidigt måste jag le för mig själv när jag kommer på mig med att drunkna i tankar på honom, det är ju just det här jag så länge trott att jag inte längre kan känna och nu står jag är som en nykär liten fjortis och längtar till januari istället för att njuta av tiden här...

Ni kanske undrar hur masterclassen var?
Den var fantastisk! Waaaah, jag lärde mig jättemycket och arbetet var så imponerande. Helt makalöst.
Dessutom var de två amerikanska professorerna tydligen begeistrade av mig. Min skådespellärare berättade att han pratat en del med dem under helgkursen som de gav och utan att de visste att han är min lärare, hade de varje dag nämnt mitt namn och berömt mig på olika sätt. Helt sjukt! Överväldigande.

Nu är nästa stora projekt att koppla av och njuta av julledigheten och allt firande. Dessutom ska soloprogrammet stå klart innan skolan börjar igen och jag ska komma så nära mig själv så att jag kan köra fyraveckors mild detox när jag är tillbaka. Men framförallt ska jag bara skita i allt jag måste i två veckor! Nice!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback