Brinn, Eldsjäl, brinn

Jag har haft tentor måndag, tisdag och onsdag och har fått feedback idag.

Tentorna är egentligen mer ett sätt att ge oss en möjlighet att se hur vi ligger till än riktiga tentor och har ingen invärkan på de avgörande tentorna i sommar. Ändå känns det bra att veta att jag är en av de få som klarat dem. Uppskattningsvis var det ungefär 40 elever som fått feedback före mig och jag var den nionde som fick godkänt. Alla andra är i farozonen.
Det betyder egentligen inget annat än att om detta hade varit tentorna i sommar, så hade jag klarat mig. Shit, jag kan fortfarande inte rikitgt fatta det. Min feedback var så positiv och konstruktiv. Det är mycket jag kan, ska och kommer att jobba på, men grundläggande ser de potential och tycker att jag har en personlighet. Det är häftigt och känns väldigt väldigt bra. Klart att jag kommer fortsätta tvivla. Alltid. Men nu har jag åtminstone från skolledningen fått bekräftelsen att jag inte är helt ute och cyklar...

Nu är jag motiverad att fortsätta kämpa, hoppet och tron på att det är värt allt slit och alla tårar tar form igen.

Jag är en eldsjäl och detta är min passion, även om det ofta är en hatkärlek.

Så brinn, eldsjäl, brinn. Glöd räcker inte.

Yes!!!

Och tack till er som tror på mig. Tack!

Kommentarer
Postat av: Gun Ekholm

Ebba, Fortsätt att brinna. Tentorna visar vad Du kan och är bra på. Jag beundrar Dig. Kram Farmor

2011-02-06 @ 14:38:46
Postat av: Mattias

Härligt Ebba, vill bara att du ska veta att jag tror på att ditt hjärta och själ är på rätt ställe och att det brinner!

Det startar även eldar hos andra till slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback