År 2011

Eftersom det redan gått en bit in på det nya året, har jag bestämt mig för att skippa tillbakablicken och analysen av 2010. Det hände så mycket det året...

Nu har vi ett nytt år med nya utmaning och chanser, svårigheter och upplevelser.

Jag har bestämt mig för en massa inför det nya året som för mig egentligen än så länge bara består av vårterminen på skolan och ett stort svart hål som inte komemr fyllas förän den 22/6 då vi får besked om vi klarat tentorna och får fortsätta i höst eller inte...

1. Min familj har bestämt att vi alla ska gå ner vars 5 kg i vikt till den 1/7. Det innebär för mig att jag får väga max 59.6 kg då. Redan första veckan har jag nu tappat 2 kg vilket känns bra, men ska hållas och ökas...

2. Jag ska söka till vartenda jobb jag hittar som har med mitt framtida yrke att göra. Oavsett hur litet eller stort det är. Auditionvana är det det gäller att få. (hittills har jag sökt två jobb varav jag fått det ena, berättar mer nedan)

3. Jag ska träna. Helst varje dag, men minst 6 dagar i veckan, minst en timme. Det är viktigt för att jag ska bli bättre.

4. Jag ska göra allt som står i min makt för att komma in på tredje året och få gå klart min utbildning.

That's it. Mer är det inte och det känns ganska rimligt.

Så, vad har då hänt dessa 12 dagar som det nya året redan gått?

Jo, det började med ett underbart nyårsfirande med väninnor i Bern. Vi hade otroligt roligt. Sen en dag med min bästa vän Beatrice, en mysig kväll med familjen, sen en tårfylld resa tillbaka till Hamburg. Väl här, kändes det ändå som att komma hem och det var skönt. I skolan har det gått bra hittills. Det måste jag säga. Jag tränar hårt, anstränger mig för att visa lärarna att jag vill och att jag kan och att jag kommer komma långt.
I torsdags var jag på premiären för Cats här i HH. Vi fick gratisbiljetter genom skolan och fick mingla med alla kändisar som var där. Inga stora namn, men stämningen var ändå väldigt festlig och vi hade alla klätt upp oss. Också roligt att se lärarna i ett annat sammanhang än undervisning. Själva föreställningen var för de flesta av oss en besvikelse eftersom Cats är så katastrofalt långtråkigt. Hur kunde det bli en klassiker?
Artisterna var fantastiska, de var jätteduktiga på att dansa och kunde även sjunga ganska bra. Kombinationen var i alla fall härlig, men det kunde inte lindra eller kompensera det långtråkiga i själva showen... Så nu vet ni det, välj nåt annat än Cats om ni ska se en musikal och ta för guds skull inte med några barn till Cats, det är barnplågeri!

Förra veckan skickade jag även iväg två ansökningar till två jobb. Det ena är Rocky Horror Show, där har jag bara fått en bekräftelse på att mejlet kommit fram, men får väl besked de närmaste dagarna om jag får gå på audition eller inte... Det andra är en trailer till en förhoppningsvis kommande film som baserar på en gothicnovell. Trailern kommer göras som att filmen redan finns men är i första hand tänkt för PR och sponsorsökning. Den rollen fick jag efter ett jättetrevligt samtal med hon som skrivit novellen. Hon tyckte att jag skulle passa perfekt i den rollen, att jag ser ut precis som hon tänkt sig henne. Jättejättekul! För själva trailern får vi ingen lön, men det är en cool merit och om långfilmen blir av (där hon vill ha samma skådisar som i trailern), skulle år 2012 kunna bli året för mitt genombrott inom film! Det ni!
Men men, hur det verkligen går till slut vet bara stjärnorna. Så jag ser först och främst fram emot inspelningarna för trailern i vår. Det ska bli så sjuuuukt roligt!!!
Och fram tills dess ger jag järnet för att kunna spela den dockliknande tjänsteflickan jag ska vara.

Det känns trots allt som att jag är på väg åt rätt håll, även om det är hårt och tufft och smärtsamt.

Jag avslutar med mitt citat för 2011 som är av Janis Joplin:

"Don't compromis yourself, you're all you've got!"


Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att du fick sådan positiv respons på trailerjobbet! Håller tummarna för att det går bra och att det blir en film ;)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback