Kanske kan det här ändå vara rätt väg...?

Jag undrar, undrar, undrar, undrar så ofta och så mycket om detta verkligen är min grej. Det här att ständigt tvingas bevisa sig på nytt, ständigt visa sitt eget bästa, ständigt bedömas. Att aldrig få vara nöjd, aldrig få vila på det man lyckats åstadkomma, alltid fortsätta vidare vidare vidare... Snabbare, bättre, högre, djupare, vackrare, smalare, starkare...

Vi såg Black Swan i förrgår. Kolla på den filmen, så ser ni varför jag tvivlar så... Jag är rädd för den ensamheten som framgång så lätt för med sig. Tänk om jag faktiskt lyckas? Tänk om jag helt plötsligt blir bekant. Vad händer då med mig? Med mitt liv? Vill jag det?
Den branschen jag är på väg in i är grym, elak, tuff, hård, kall och ganska vidrig, men samtidigt så vacker och så spännande. Den är full av magi, på gott och ont. Klarar jag det? Eller har jag helt enkelt slösat bort tre år av mitt liv på att jaga en dröm som jag kanske inte ens vill ska gå i uppfyllelse?

Eller gör jag kanske rentav helt rätt. Är detta kanske exakt min väg? Helt plötsligt kanske en dörr öppnas och jag får en karriär som är lagom. Jag kanske kan lära mig att hantera all press? Jag kanske kan bli helt fantastisk och underbart lycklig...? Vem vet?

Jag väntar och ser vad som händer. The future will show...

                                                                                                        Började falla som ett löv
                                                                                                                            Ångrade sig halvvägs
                                                                                                        Förvandlades till en gul fjäril
                                                                                                                 Och flög sin kos
                                                                                                                                                 - Eeva Kilppi


Kommentarer
Postat av: Vibbs

Undra om man gjorde rätt val kommer man nog göra hela livet. Men du vågar prova, istället för att bara undra. 

Bara där har du bevisat att du gör rätt. 

Skulle det nu vara så att du inte blir stjärna eller kommer på att det inte var din grej, eller blir stjärna och sen ångrar dig, så spelar väl inte det någon roll. 

Du provade. Och har skit kul på vägen. 

I mörka stunder lär du dig erfarenheter som du bär med dig resten av livet som du inte skulle fått annars.

Du har ju oavsett aldrig kastat bort 3 år. De kommer ju alltid vara med dig, tänk så otroligt mycket du lärt dig. Inte minst om dig själv och andra personer.



Hade det inte varit svårt och jobbigt så hade det inte heller varit någon utmaning, och av det lilla jag känner dig, så tror jag inte du hade tyckt det vore lika kul, och kanske inte gjort det alls, utan valt något annat som var mer krävande och gav dig en match.

För jag tror, att har du tagit dig så här långt, så har du ett driv som många andra saknar, och det är just därför DU är där du är och kommer glänsa med din utstrålning imorgon:)

2011-01-30 @ 22:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback