dags att förbunda mig med mig själv. det är jag och jag mot världen!

Det har varit en fruktansvärt intensiv vecka. Egentligen har ju bara skolan börjat igen efter tentorna, Men det är så mycket mer. Om två veckor har vi show igen ich alla vill visa vad de kan och lärarna tävlar om vems klasser eller elever som är bäst och ingen bryr sig om hur vi mår där mitt i smeten... Jag sjöng på den interna presentationen igår eftersom jag också gärna vill ha ett solo. Direkt efteråt var det rep, sen auditionövning, allt utan paus men desto mer press. Min Feedback var att det lät som att låten var lite låg för mig i början och att vibratot på den sista tonen var lite hårt. Men sen kom det som är mycket mycket värre än all teknisk korrektur jag någonsinn kan få. Damerna i skolledningen tycker att jag förlorat min personlighet, att jag tappat just det som innan gjorde mig speciell, att jag förhåller mig mer devot och inte är så tuff längre... Normalt hade jag nog sagt: vem tror ni att ni är egentligen?!? Tror ni jag bryr mig om vad ni tycker om mig? Jag kör mitt eget race här! Problemet är att de har rätt. Jag har verkligen tappat mycket av mig själv. Jag bryr mig väldigt mycket om vad andra tycker och väljer t.ex. inte låt efter vad jag gillar och är sugen på att sjunga, utan efter vad andra vill se av mig eller vad jag kan tänkas imponera med. Varför? När blev jag sån? Okej, till en viss del har det alltid varit viktigt vad andra tycker, Men jag har kunnat skilja på vems tycke som spelar roll för mig och vems inte... Det lyckas jag inte med längre. I första hand måste det vara kul att göra det jag gör. Jag ska börja välja själv igen. Råd är det ju absolut inga fel med, men råd får man ta emot Men man måste inte!! Go for it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback