Steg för steg. Stapplande. Men åt rätt håll.

Jag har för första gången i livet sökt proffessionell hjälp. Det är inte så att jag mår akut dåligt eller har något jättestort problem eller så, men jag har insett att jag behöver hjälp för att verkligen kunna nå mina mål. Jag har länge nog gått runt och burit på min självkritik, min oförmåga att acceptera beröm och komplimanger och min oberättigat dåliga självkänsla. Nu får jag hjälp av en coach som själv är musikalartist i grunden, men sedan har vidarutbildat sig inom psykologi och coaching. Redan att sitta där en timme, tvingas sätta ord på allt som står i vägen och bli förstådd hjälper oerhört. Dessutom tvingas jag lyssna på mig själv och lär mig sätta rimliga och mätbara mål. Det går åt rätt håll. Jag är fortfarande lite vilsen, men känner att mina drömmar och mål börjar ta form inom mig. Dessutom trivs jag bättre med mig själv för var dag som går och timmarna jag står i danssalen framför spegeln blir mer och mer uthärdliga. Jag försöker lösa min fokus från skolan och rikta den utanför istället. Vad har jag för nytta av att skolledningen eller lärarna är nöjda med mig om jag inte funkar i yrkesvärlden. Jag gör allt för att se mig själv som artist istället för elev. Det är en brant väg.

De senaste två helgerna har jag till stor del tillbringat framför kameran och jag märker mer och mer att det är dit jag egentligen vill. Det är det som verkligen är kul och som fyller mig med energi och glädje. Genom trailiern vi spelade in för ett år sen, har jag lärt känna några väldigt inspirerande och fantastiska människor som sysslar med just film och konst. Nätverket börjar vidgas och det blir fler och fler projekt av det. Dessutom uppstår där vackra vänskaper med kreativa människor som inte är från skolan, vilket är otroligt skönt och verkligen välbehövligt. I lördags var jag ute hela dagen med en kameraman och en annan skådespelerska och spelade in massa vackra bilder för en inofficiell musikvideo. Det var underbart roligt. Vi vandrade runt i hela stan, längs med Elbe, i hamnen etc. och samtidigt diskuterade vi en massa om skådespel, filmklipp, editing och andra spännande saker. En perfekt dag helt enkelt. Så fort det ligger uppe, postar jag klippet här eller på FB.

Apropo klipp. Här kommer mitt uppträdande på presentationen förra veckan. Är inte särskilt nöjd, men säg gärna vad ni tycker. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=Pz48zUCIBQ0&feature=g-upl&context=G21d2318AUAAAAAAABAA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback